İnsülin direncini bitiren 5 alışkanlık
Diyetisyen Eda Polat İnsülin direncini bitiren 5 alışkanlığı sıraladı
‘Sağlık içeriden başlar’ diyerek sosyal medya hesabından İnsülin direncini bitiren 5 temel alışkanlığı sıralayan Diyetisyen Eda Polat kritik bilgiler aktardı
İşte Diyetisyen Eda Polat’ın o paylaşımı:
İnsülin direncini bitiren 5 alışkanlık
- Güne tatlıyla başlama
Kahvaltıda bal, reçel, meyve suyu gibi şekerli gıdalardan kaçın. Proteinli bir kahvaltı, gün boyu sürecek tatlı krizlerinin önüne geçer
- Tek başına karbonhidrat tüketme
Meyveyi veya ekmeği asla tek başına yeme. Yanına mutlaka protein ekle. Karbonhidratı matchlemek insülin salgısını azaltır.
- Sirke mucizesinden faydalan
Ana öğünlerinden 10 dakika önce bir bardak suya bir yemek kaşığı elma sirkesi ekle ve iç. Kan şekerini dengelemenin etkili yolu budur.
- Yemekten sonra hareket et
Yemek biter bitmez uzanma. Ev içinde 10-15 dakika yürümek veya basit ev işleri yapmak kandaki şekerin doğrudan kaslara gitmesini sağlar.
- Öğün sıralamasını değiştir
Tabağındakileri rastgele yeme. Önce sebzeni (lif), sonra etini/baklagilini (protein), en son karbonhidratı tüket. Bu yöntem şekerinin fırlamasını engeller
Daha dengeli bir kan şekeri ve yüksek enerji için bu alışkanlığı listene ekle. Sağlık içeriden başlar. Bu bilgiler genel bilgilendirme amaçlıdır; tanı ve tedavi için doktorunuza danışınız.
